top of page

OPEN AIR GROUP HAS COMITTED TO THE SCIENCE BASED TARGETS INITIATIVE

  • Skribentens bild: annaringborg
    annaringborg
  • 13 dec. 2022
  • 1 min läsning

Uppdaterat: 8 nov. 2024


ree

Stockholm 2022-12-13


Open Air Group’s main goal is to develop best in class products and services to become the leading online retailer within hunting, dogs and outdoor life. Our ambition is to do this with as low environmental impact as possible. Sustainability is central in everything we do; however, we know that we are in the beginning of our journey.


To take the next important step, Open Air Group is now committed to the Science Based Targets initiative. It is a driver and tool to help us in our ambitions to reduce our greenhouse gas emissions in line with the Paris Agreement. Using 2021 as base line, we are committed to at least reduce our scope 1 and 2 emissions with 42% by 2030, and measure and reduce our scope 3 emissions.


For further questions:

Camilo Sjödin, CEO Open Air Group AB camilo.sjodin@openairgroup.se


About Open Air Group  

Open Air Group is a group of companies with operations in Sweden, Norway and Finland and consists of the brands Chevalier, Tracker, Ultracom, WeHunt, Alaska 1795, Burrel, Valio, Garphyttan and Aclima as well as the e-retailers Widforss.se, Widforss.no, Retkitukku.fi and Koiravaruste.fi. The goal is to become the Nordic market leader in the development and sale of products for hunting, dogs and outdoor life.    

106 kommentarer


Guest
för 4 dagar sedan

Vilket fantastiskt och viktigt åtagande från Open Air Group! Att ansluta sig till Science Based Targets initiative är ett bevis på verkligt ledarskap och en förståelse för att framgångsrik affärsverksamhet måste gå hand i hand med planetens välmående. Denna typ av initiativ inspirerar inte bara andra företag, utan belyser också den växande medvetenheten hos konsumenter om hållbarhet i vardagen. Se bara på denna utveckling som ett exempel på hur förnybara material får en renässans i våra hem.


Materialvalens Dolda Inverkan


Det är lätt att glömma bort att varje produkt vi omger oss med har ett ursprung och en miljöpåverkan. När ett företag som OAG arbetar med att minska sina utsläpp i scope 1, 2 och 3, är materialval en central…


Gilla

seo chiro
seo chiro
01 nov.
Gilla


itschiro47
itschiro47
19 okt.
Gilla

bottom of page